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moisheh
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Herre is an article that was sent to me in Spanish. I don't know the source but I think it came from a Mexican newspaper. I have posted the Google Translation first and next I will post the Spanish. There was a photo and a headline. It is real!
Gas stations will not be able to sell diesel UBA next year: AMIA
Athough the January 1, 2019 is the deadline for all gas stations in the country that sell diesel to have this Ultra Low Sulfur fuel (UBA), this will not be possible, according to the report that Petróleos Mexicanos ( Pemex) offered to the automotive industry.
The president of the Mexican Association of the Automotive Industry (AMIA), Eduardo Solís Sánchez, reported that a few days ago he met with the CEO of Pemex, Carlos Treviño, and "apparently these investments have not been made for it, and is in this year's investment program. "
He explained that according to the investment program of Pemex, it was impossible to program the refineries necessary to produce this type of diesel, and "of course we need investments in refineries that allow us to have UBA diesel to do the planning and have vehicles of that type. quality".
A few months after the entry into force of Standard 044, he pointed out that based on this, this is a program that will have to be reactivated through a new refinery or one that already exists to refine this fuel, because "we what we need is ultra low sulfur diesel. "
In this regard, the president of the National Association of Producers of Buses, Trucks and Tractor Trucks (ANPACT), Miguel Elizalde, said in previous statements that according to a field study made by the agency in 323 stations, only 81% have diesel of Ultra Low Sulfur.
He added that even though there has been a 10% advance in the availability of this type of fuel, compared to field studies in 2016 and 2017, there are only a few months left and it has not been possible to reach one hundred percent, although there are already others competitors in the market.
Elizalde agreed that for companies to introduce vehicles with new technologies, they need to have the right diesel, so "we demand that the authority only allow diesel UBA trade from January 2019, which is needed for this type of units. "
"Mexico would be the first country in Latin America to make mandatory the technologies that will require Ultra Low Sulfur diesel," which would be at risk of not having the necessary fuel, he said.
The benefit of introducing new technologies, is that according to the Ministry of Environment and Natural Resources, are more than 120,000 million dollars in public health, and "we expect, for these benefits, that authorities consider in delivering incentives green on the matter "to the industry, once the goal has been achieved, conclude
Gasolineras no podrán vender diésel UBA el próximo año: AMIA


A pesar de que el 1 de enero de 2019 es la fecha límite para que la totalidad de las gasolineras en el país que venden diésel tengan este combustible de Ultra Bajo Azufre (UBA), ello no será posible, según el reporte que Petróleos Mexicanos (Pemex) ofreció a la industria automotriz.







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A pesar de que el 1 de enero de 2019 es la fecha límite para que la totalidad de las gasolineras en el país que venden diésel tengan este combustible de Ultra Bajo Azufre (UBA), ello no será posible, según el reporte que Petróleos Mexicanos (Pemex) ofreció a la industria automotriz.

El presidente de la Asociación Mexicana de la Industria Automotriz (AMIA), Eduardo Solís Sánchez, informó que hace unos días se reunió con el director general de Pemex, Carlos Treviño, y “al parecer no se han dado para ello esas inversiones, y no está en el programa de inversiones de este año”.

Explicó que de acuerdo con el programa de inversiones de Pemex, fue imposible programar las refinerías necesarias para producir ese tipo de diésel, y “por supuesto nosotros necesitamos inversiones en refinerías que nos permitan contar con diésel UBA para hacer la planeación y tener vehículos de esa calidad”.

A unos meses de que entre en vigor la Norma 044, señaló que en función de ello, ese es un programa que tendrá que reactivarse a través de una nueva refinería o una de las que ya se tienen para poder refinar ese combustible, porque “nosotros lo que necesitamos es diésel ultra bajo en azufre”.

Al respecto, el presiente de la Asociación Nacional de Productores de Autobuses, Camiones y Tractocamiones (ANPACT), Miguel Elizalde, dijo en declaraciones anteriores que de acuerdo con un estudio de campo que hizo el organismo en 323 estaciones, sólo 81% cuenta con diesel de Ultra Bajo Azufre.

Agregó que aun cuando se ha avanzado un 10% en la disponibildiad de este tipo de combustible, si se compara con estudios de campo de 2016 y 2017, sólo quedan unos meses y no se ha podido llegar al ciento por ciento, aunque ya hay otros competidores en el mercado.

Elizalde coincidió en que para que las empresas puedan introducir vehículos con nuevas tenologías, necesitan contar con el diésel correcto, por lo que “exigimos que la autoridad sólo permita comerciar diésel UBA a partir de enero de 2019, el cual se necesita para este tipo de unidades”.

“México sería el primer país en América Latina en hacer obligatorias las tecnologías que van a requerir de diésel Ultra Bajo Azufre”, lo cual se vería en riesgo de no haber el combustible necesario, indicó.

El beneficio de introducir las nuevas tecnologías, es que de acuerdo con la Secretaría de Medio Ambiente y Recursos Naturales, son de más de 120,000 millones de dólares en salud pública, y “esperamos nosotros, por estos beneficios, que las autoridades consideren en entregar incentivos verdes al respecto” a la industria, una vez que se haya logrado el objetivo, concluyó.
1 REPLY 1

moisheh
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I googled the headline and it seems this is old news that none of us saw. It was published in a bunch of Mexican papers so must have been from the wire service. Dated JUlY/18. Being as Pemex never started any of those refineries and AMLO does not want to import fuel the article is probably valid. Pemex is technically bankrupt. No contractors will undertake any refinery updates as they probably won't get paid. Stay tuned for further fiascos!!!

Moisheh